SKU - OBCHODZIMY ROCZEK
Uczniowie klasy pierwszej w roku szkolnym 2013/2014 wdrażali innowacyjny program dla edukacji wczesnoszkolnej. Innowacyjność programu polega na projektowaniu zajęć z wykorzystaniem TIK oraz na interdyscyplinarności, rozumianej jako spójne ujęcie treści z edukacji matematycznej przyrodniczej, technicznej, komputerowej i elementów przedsiębiorczości. Zajęcia odbywały się w dwóch grupach. W grupie pierwszej uczniowie realizowali program wsparcia. Głównym celem działań było usunięcie bezpośrednich przyczyn niepowodzeń szkolnych, wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach oraz przywrócenie prawidłowych postaw uczniów wobec nauki. W grupie drugiej uczniowie realizowali projekty edukacyjne. Opracowane programy eksponowały metody aktywizujące: metoda projektów, doświadczenia, eksperymenty i mapy myśli. Brali udział w konkursach plastycznych i wiedzowych.
PROJEKTY | KONKURSY |
1.Jak zorganizujemy uroczystość pasowania na ucznia Szkoły Podstawowej w Bukowcu? 2.Jak dbamy o nasze zdrowie? 3.Jak zostać znawcą przyrody? 4.Jak zorganizujemy uroczystość klasową z okazji Dnia Babci i Dziadka? 5.Jak klasa pierwsza zarobi pieniądze na Dzień Mamy i Taty? | "Pisanki, kraszanki, baranki.” "Z dinozaurem za pan brat.” "Jestem znawcą przyrody.” |
Dzięki projektowi "Szkoły kreatywnych umysłów" uczniowie mieli możliwość zaznajomienia się z nowoczesną technologią, zgłębiali świat nauki i techniki, czynnie wykorzystywali pomoce uzyskane w ramach projektu, które dodatkowo pobudzały dziecięcą wyobraźnię, ciekawość i chęć eksperymentowania. Na zajęciach uczniowie konstruowali radio, samochody z napędem, latające śmigła, syreny alarmowe, wentylatory. Odkrywali tajemnice świata przyrody oraz ludzkiego ciała. Uczniowie również rozwinęli zdolności z dziedziny przedsiębiorczości, organizując na terenie szkoły kiermasz świąteczny. Realizując projekty mieli okazję spotykania ciekawych ludzi oraz poznania ich pracy. Projekt SKU rozwija, uczy, kreuje oraz przynosi ogromną radość dzieciom. Udział w tym projekcie pozwoli osiągnąć najwyższy poziom kreatywnego myślenia.